Yandex.Metrica
XNA Nedir?

      XNA bir framework olup ,C# ile oyun programlayabilmemizi sağlar.Burada framework ile anlatmak istediğimiz oyun geliştirme konusunda temel işlemleri geniş çaplı bir sınıflar ve fonksiyonlar kütüphanesi halinde paketlenmesidir.


      Microsoft'un milyar dolarlara varan oyun piyasasına yönelik hamlesidir.Şirket sadece ilk aklınıza gelen işlerle uğraşmıyor yani.Halo,Age of Empires veya Rise of Nations gibi oyunların yapımları konusunda adres Microsoft Game Studio'yu gösteriyor(1).Microsoft'un,göz bebeği olan C# programlama dilinin bu sektörde artık C++'ın yerini zamanla almasını planladığını söyleyebiliriz.Genellikle tasarlanmış veya günümüzde yapım aşamasında olan video oyunlarının büyük çoğunluğunun C++ dili ile programlandığını göz önüne alırsak alışkanlıkları aşma konusunda şirketi zaman gerektiren ama imkansız olmayan bir süreç bekliyor diyebiliriz.


      XNA,DirectX(2) destekli bir oyun tasarlamamızı sağlar.Bilindiği gibi DirectX ve OpenGL API'leri(3) sayesinde video oyunları başta olmak üzere çoklu ortam yazılımlarını rahat,hızlı ve uyumlu şekilde hazırlayabiliyoruz.(?)Tam burada bunlardan herhangi biriyle uğraşmış olanların söylendiğini duyabiliriz.Hiç dokunmamış olanlar ise karşılarında balta girmemiş ormanlar gibi karışık en basidinden bir pencere(4) oluşturabilmek için on takla atılan ortam buluyorlar.XNA tam bu noktada devreye girerek düzenli ve kolay anlaşılır bir durumda olan yapısıyla karşımıza çıkıyor.Aslında balta girmemiş orman API'lerimize göre karmaşık olmaması sayesinde dünya genelinde var olan oyun geliştirici sayısının kat kat fazlası tarafından indirilip denenmiştir.


     XNA ile geliştirdiğimiz oyunları tüm Windows işletim sistemli bilgisayarlarda,Windows Phone'lar ve Xbox(5) gibi sistemlerde yürütebiliriz.XNA'nın en büyük avantajlarından birisi Xbox oyun konsolu için programlama yapabiliyor olmamızdır.Ayrıca belirtmemizde fayda var geliştirdiğimiz uygulamaları Xbox ve Windows Phone için oluşturulmuş marketlerde satabiliyoruz.Fakat şunu biliyorum ki Xbox için geliştirilen bir oyunun satışı için Microsoft'a belli bir miktar lisans ücreti ödememiz gerekiyor.Microsoft'un en çok önemsediği şeylerden biriside bu konu hakkında şirkete ait platformlar için geliştirilen uygulamaların sayıca zenginleşmesi diyebiliriz.Profesyonel olan veya olmayan tüm geliştiricilerin desteği sayesinde ortaya çıkan çeşitli uygulamaların birde işletim sistemine bağımlı olduğunu söylersek şaşırmazsınız heralde.Klasik şirket politikalarından biri olan bu durum elimizin altında gerekli malzeme(6) var ise ve sadece oyun yapmak istiyorum diye düşünüyorsak pek sıkıntı yapmamızı gerektirecek bir şey değil.


      XNA eğer oyun yapmak istiyorsanız ve karmaşıklıktan uzak durmak istiyorsanız,belki kaliteli birşeyler ortaya çıkarabilirim ve bunu uygun fiyattan(7) satabilirim diye düşünüyorsanız ama satışlar için geniş pazara sahip platformlar olması gerekir diyorsanız sadece benim sizlere şahsi önerim olacaktır.Bu konuda yapacağınız detaylı araştırmalar sonucu framework u öğrenme hızınız diğer balta girmemiş ormanlarda hayatta kalmayı öğrenmenizden daha hızlı ve kolay olacağını söyleyebilirim.XNA ile şu projeleri başarabiliriz veya şunların üstesinden geliriz gibisinden şeyler söylemiyeceğim.Umarım elimden geldiğince sizlere bu konu hakkında bildiklerimin yettiği ölçüde kaliteli,verimli yazılar sunarım.XNA ile yapabileceklerimizin önünde ki en büyük engellerden biri hayal gücümüz ve çalışma azmimizdir.


(1)Tamam silahımı yavaş bir şekilde yere bırakıyorum,bela istemiyorum.

(2)Microsoftun grafik programlama API'si

(3)Yazılım programlama arayüzü

(4)Kullanıcı açısından hiçbir değeri olmayan

(5)Microsoft'un oyun konsolu

(6)Windows işletim sistemi,Visual Studio,XNA Framework,.Net Framework,DirectX

(7)Yarısı dolu bardağa bakan kapitalist esprisi


Comments(0):
Bu yazı için henüz bir yorum yapılmamış
Yorum yapabilmeniz için üye olmanız gerekmektedir,(Giriş Yap|| Üye Ol)